Ο Φερνάντο Αλόνσο χάρισε στην Ferrari μια συγκλονιστική νίκη στην κούρσα μικτών καιρικών συνθηκών στη Μαλαισία, στερώντας από έναν άκρως εντυπωσιακό Σέρχιο Πέρες την ευκαιρία να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου για παρθενική φορά στην καριέρα του.
Ο Αλόνσο βρέθηκε υπό την πίεση του μεξικανού της Sauber στους τελευταίους γύρους, όμως κατάφερε τελικά να κρατηθεί μπροστά του και να δει πρώτος το πέσιμο της καρό σημαίας.
Για τον Πέρες αυτή η δεύτερη θέση ήταν το καλύτερο αποτέλεσμά του σε αγώνα F1, καθώς δεν είχε βρεθεί ποτέ πριν στο πόντιουμ.
Τρίτος τερμάτισε ο Λιούις Χάμιλτον της McLaren, αφήνοντας τέταρτο τον Μαρκ Ουέμπερ της Red Bull και πέμπτο τον Κίμι Ράικονεν της Lotus.
Εκπληκτικό αγώνα έκανε ο Μπρούνο Σένα, ο οποίος πήρε την έκτη θέση με το μονοθέσιο της Williams, παρότι είχε πέσει μέχρι και τελευταίος κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Στους βαθμούς μπήκαν αμφότερες οι Force India, με τον Πολ ντι Ρέστα να τερματίζει έβδομος και τον Νίκο Χούλκενμπεργκ ένατος, ενώ ο Ζαν-Ερίκ Βερν της Toro Rosso ήταν όγδοος στην τελική κατάταξη, σκοράροντας τους πρώτους του βαθμούς μόλις στον δεύτερο αγώνα του στην F1.
Ο τελευταίος πόντος πήγε στον Μίκαελ Σουμάχερ. Ο γερμανός της Mercedes ήταν ένας από τους οδηγούς που δεν ευνοήθηκαν από την εξέλιξη της κούρσας, αλλά τουλάχιστον κατάφερε να σώσει την 10η θέση, σε αντίθεση με τους επίσης κακότυχους Σεμπάστιαν Φέτελ και Τζένσον Μπάτον, οι οποίοι έμειναν εκτός βαθμών.
Πρέπει να σημειωθεί ότι ο αγώνας στη Σεπάνγκ διακόπηκε στον 9ο γύρο λόγω καταρρακτώδους βροχής, αλλά επανεκκίνησε ύστερα από 50 λεπτά και ολοκληρώθηκε σε στεγνή πίστα.
Η εξέλιξη του GP Μαλαισίας
Η βροχή που έπεφτε πριν ακόμα από την εκκίνηση του αγώνα άρχισε να δυναμώνει μετά τον 1ο γύρο, προκαλώντας την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας αρχικά και στη συνέχεια την προσωρινή διακοπή του αγώνα.
Σε εκείνο το σημείο ο Χάμιλτον οδηγούσε την κατάταξη μπροστά από τον Μπάτον, ενώ ο Πέρες είχε βρεθεί στην τρίτη θέση χάρη στην επιλογή του να μπει πολύ νωρίς για βρόχινα λάστιχα. Πίσω του ήταν οι Ουέμπερ, Αλόνσο και Φέτελ.
Η κούρσα επανεκκίνησε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, με όλους τους οδηγούς να φορούν υποχρεωτικά σετ βρόχινων ελαστικών.
Η κανονική ροή αποκαταστάθηκε στον 14ο γύρο, με τον Μπάτον να μπαίνει κατευθείαν στα pits για να βάλει τα ενδιάμεσα, αφήνοντας τον Χάμιλτον χωρίς πίεση μπροστά.
Στον ίδιο γύρο ο Αλόνσο πέρασε τον Ουέμπερ για να ανέβει τρίτος, ενώ παρότι μπήκε μαζί με τον Χάμιλτον για pit-stop στον 15ο γύρο, κατάφερε να τον περάσει στο pit-lane, καθώς ο βρετανός καθυστέρησε λόγω κίνησης.
Ο Αλόνσο βγήκε μπροστά και από τον Μπάτον, και στον επόμενο γύρο άρπαξε την πρωτοπορία της κούρσας από τον Πέρες, προσπερνώντας τον λίγες στροφές αφότου ο μεξικανός είχε ολοκληρώσει το δικό του pit-stop για ενδιάμεσα λάστιχα.
Η συνέχεια ήταν συγκλονιστική. Οσο η πίστα παρέμενε βρεγμένη ο Αλόνσο είχε σαφώς το πάνω χέρι σε ρυθμό έναντι του Πέρες, ανοίγοντας τη μεταξύ τους διαφορά μέχρι και τα 7,7".
Ομως οι ρόλοι αντιστράφηκαν όταν το οδόστρωμα άρχισε να στεγνώνει. Από τον 30ο γύρο και μετά ο Πέρες άρχισε να σημειώνει τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο και πλησίαζε διαρκώς τον ισπανό, ωστόσο μια μικρή καθυστέρηση στο pit-stop του για στεγνά λάστιχα στον 42ο γύρο επανέφερε τη διαφορά στα 7".
Αλλά και με τα σλικ ο ρυθμός του Πέρες ήταν καταπληκτικός. Με νέα επίθεση έφτασε στην ουρά της Ferrari στον 49ο γύρο και όλα έδειχναν ότι δεν θα αργούσε να πραγματοποιήσει το προσπέρασμα με το DRS στη μεγάλη ευθεία.
Ομως στον επόμενο γύρο ήρθε μια λάθος εκτίμηση από τον Πέρες, που πήρε πολύ ανοιχτά μια στροφή και παραλίγο να έχει μια έξοδο που θα του κόστιζε τον τερματισμό, για να δώσει μια πολύτιμη ανάσα στον Αλόνσο.
Ο ισπανός εκμεταλλεύτηκε το δώρο του αντιπάλου του και δεν λάθεψε μέχρι τον τερματισμό, σκορπώντας τη συγκίνηση στο pit-wall της Ferrari για την αναπάντεχη (βάσει της δυναμικότητας της F2012) αυτή επιτυχία.
Πολύ συγκινημένος ήταν και ο Πέτερ Ζάουμπερ, για τη μεγαλύτερη στιγμή της ομάδας του στη μετά-BMW εποχή. Και φυσικά, τα εύσημα γι' αυτό πήγαν στον 22χρονο Πέρες, ο οποίος απέδειξε ότι είναι ένας εξαιρετικά ταλαντούχος οδηγός, θυμίζοντας κάτι από τον Φέτελ του 2008, όταν ο μετέπειτα δις παγκόσμιος πρωταθλητής έτρεχε ακόμα με την Toro Rosso.
Οπως στην Αυστραλία, έτσι και τώρα ο Χάμιλτον απέτυχε να μετατρέψει την pole position σε νίκη, ωστόσο πρέπει να αισθάνεται ικανοποιημένος που έφυγε τουλάχιστον με ένα καλό αποτέλεσμα (την τρίτη θέση) από έναν τόσο ρευστό αγώνα.
Ο βρετανός είδε τι συνέβη, για παράδειγμα, στον ομόσταβλό του Μπάτον, ο οποίος έπεσε από τρίτος στις τελευταίες θέσεις ύστερα από μια σύγκρουση με την HRT του Ναράιν Καρθικέγιαν στον 15ο γύρο, και ουδέποτε κατόρθωσε να ανακάμψει. 'Η ακόμα τη μεγάλη ατυχία του Φέτελ, ο οποίος έχασε μια σίγουρη τέταρτη θέση εξαιτίας λίγο πριν από τον τερματισμό, εξαιτίας ενός κλαταρίσματος στο πίσω αριστερό του λάστιχο.
O 3ος αγώνας της χρονιάς θα γίνει στη Σανγκάι της Κίνας σε τρεις εβδομάδες (13-15 Απριλίου).
Η τελική κατάταξη του GP Μαλαισίας:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος
1. Αλόνσο Ferrari 2h44:51.812
2. Πέρες Sauber-Ferrari + 2.263
3. Χάμιλτον McLaren-Mercedes + 14.591
4. Ουέμπερ Red Bull-Renault + 17.688
5. Ράικονεν Lotus-Renault + 29.456
6. Σένα Williams-Renault + 37.667
7. ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 44.412
8. Βερν Toro Rosso-Ferrari + 46.985
9. Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes + 47.892
10. Σουμάχερ Mercedes + 49.996
11. Φέτελ Red Bull-Renault + 1:15.527
12. Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari + 1:16.800
13. Ρόσμπεργκ Mercedes + 1:18.500
14. Μπάτον McLaren-Mercedes + 1:19.700
15. Μάσα Ferrari + 1:39.300
16. Πετρόφ Caterham-Renault + 1 γύρος
17. Γκλοκ Marussia-Cosworth + 1 γύρος
18. Κοβαλάινεν Caterham-Renault + 1 γύρος
19. Μαλντονάντο Williams-Renault + 2 γύροι
20. Πικ Marussia-Cosworth + 2 γύροι
21. Καρθικέγιαν HRT-Cosworth + 2 γύροι
22. ντε λα Ρόσα HRT-Cosworth + 2 γύροι
Εγκατέλειψαν:
Οδηγός Ομάδα Στον γύρο
Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 47
Γροζάν Lotus-Renault 4
Κατάταξη παγκόσμιου πρωταθλήματος, μετά τον 2ο αγώνα:
Οδηγοί: Κατασκευαστές:
1. Αλόνσο 35 1. McLaren-Mercedes 55
2. Χάμιλτον 30 2. Red Bull-Renault 42
3. Μπάτον 25 3. Ferrari 35
4. Ουέμπερ 24 4. Sauber-Ferrari 30
5. Πέρες 22 5. Lotus-Renault 16
6. Φέτελ 18 6. Force India-Mercedes 9
7. Ράικονεν 16 7. Williams-Renault 8
8. Σένα 8 8. Toro Rosso-Ferrari 6
9. Κομπαγιάσι 8 9. Mercedes 1
10. ντι Ρέστα 7
11. Βερν 4
12. Χούλκενμπεργκ 2
13. Ρικιάρντο 2
14. Σουμάχερ 1
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου